Кожна компанія, яка працює з транспортом, зацікавлена у найбільш якісному продукті. Спілкуючись з нашими існуючими та потенційними клієнтами у минулі роки, ми звертали увагу на те, що більшості компаній байдуже, з чиїм продуктом вони будуть працювати - головне зручний інтерфейс, необхідна функціональність та, звичайно, адекватна вартість послуг. До 24 лютого цього року мало хто замислювався про те, що дані про рух про транспортні засоби, виявляється, можуть розміщуватися на серверах росії та білорусі, можуть бути доступними різним спеціальним службам цих країн, можуть слугувати джерелом аналітики для проведення військових дій. Цього року все дуже сильно змінилось. Поки що не всі, але величезна кількість компаній стали шукати альтернативи для своїх поточних ворожих продуктів. Ми вже писали, чому варто обирати українське програмне забезпечення, а також на що звернути увагу при виборі партнера по GPS моніторингу. Сьогодні ж поговоримо про те, що робити, якщо ви вже прийняли остаточне рішення позбутися білоруського або російського софта, знайшли Fleetix, але хочете залишити поточне обладнання та вдруге не витрачати кошти на його закупівлю. Насправді питання міграції компаній-клієнтів було завжди - хтось когось не влаштовував по якості сервісів, когось не задовольняла відсутність розвитку програмного забезпечення, а деякі компанії могли “повестись” на елементарний демпінг та за “мінус-десять-гривень-з-автомобіля” перейти до іншого інтегратора. Але цього року, напевно, вперше з 2005 року, стався справжній бум міграцій. Тому, вже наша постійна (та, за нашою інформацією, улюблена) рубрика “7 пунктів чек-лісту” з приводу того, як правильно підготуватись до міграції на інший програмний продукт. 1.Дізнайтесь, які GPS-трекери у вас встановлені. Для багатьох компаній будь-який трекер - це просто чорна скринька, яка не відрізняється одна від одної. Насправді це зовсім не так: саме GPS-трекер є джерелом даних про ваш автомобіль, від нього залежить і стабільність роботи, і точність даних і - щонайважливіше - протокол передачі даних, відповідно до якого трекер взаємодіє з сервером. Fleetix підтримує роботу з 2 найпопулярнішими виробниками трекерів в Україні: вітчизняним Bitrek та литовським Teltonika, які перекривають 80-85% всіх користувачів. Проте, існують і виключення - на ринку досить багато дешевих китайських виробників, зі своїми протоколами даних та своєю специфікою. Будь-який протокол можна інтегрувати, але все повинно бути економічно обґрунтованим. Виходячи з цього, будь-яка розмова про міграцію на Fleetix розпочинається саме з моделей трекерів. 2.Перегляньте, які умови договору прописані. Не секрет, що будь-яка компанія-інтегратор прагне захистити власні інтереси. Всі пам’ятають, як на початку становлення мобільного зв’язку в Україні мобільні оператори приваблювали клієнтів телефонами за 1 гривню, які були залочені під конкретного оператора з мінімальним контрактом на 1-3 роки. Така сама історія й у сфері GPS моніторингу: компанії готові давати максимальну знижку на обладнання в обмін на гарантії співпраці протягом кількох років. Уважно перечитайте умови договору з вашим поточним інтегратором - якщо там є щось подібне, то для початку спілкуйтесь з ним. Наш бізнес-етикет не дозволяє “зламувати” обладнання інших компаній, навіть якщо ми знаємо як це зробити. 3.Повідомте, чиї сім-карти встановлені в обладнанні. Тут мова йде не про мобільного оператора, а саме про компанію, на яку сім-карти зареєстровані: це може бути або ваш поточний інтегратор, або карти можуть належати вашій корпорації. Для другого варіанту все просто: для вас взагалі нічого не змінюється, ви як сплачували за них самостійно, так і продовжите далі. Для першого випадку потрібно розуміти, що як тільки ви перестанете сплачувати послуги вашому поточному інтегратору, він одразу заблокує сім-карти та трекери зникнуть зі зв’язку. Тому тут варіантів два:
Фізична заміна SIM-карт. Саме організація сервісного виїзду є найтиповішою дією при міграції, оскільки вона поєднується з нашим сервісним оглядом та діагностикою обладнання, адже ми будемо нести відповідальність і за точність даних.
Домовленість з вашим поточним інтегратором щодо переведення SIM-карт в іншу корпорацію. На нашому шляху таких прикладів було всього 3: потрібно, щоб відносини компанії-клієнта з поточним інтегратором були дійсно на найвищому рівні, щоб про це домовитись, а так буває далеко не завжди.
4.Дайте повний перелік додаткових датчиків. В продовження попереднього пункту, і чому важливим є сервісний виїзд, саме точний перелік підключених датчиків є важливим кроком для подальшого розуміння можливості міграції. Важливо не те, що у вас встановлений датчик рівня пального, а те - який саме: який виробник, тип інтерфейсу, навіть покоління. Кожний програмний продукт, і Fleetix не є виключенням, орієнтований на певну логіку роботи кожного датчика. Тому, потрібно розуміти, що саме у вас підключене та як воно працює. 5.За наявності датчиків рівня пального - чи є у вас доступ до таблиць з таруванням. Важливий момент, на який мало хто звертає увагу при користуванні - наявність тарувальних (або, як ще називають, калібрувальних) таблиць по датчиках рівня пального. При якісному встановленні обладнання та правильному підході до інтеграції, кожний паливний бак проходить процедуру тарування - для забезпечення максимальної точності, відповідно по яких в інтерфейсі відображаються показники пального. Звичайно, по-правильному - робити перетарування при здійсненні сервісних робіт та під час заміни сім-карт, але все це збільшує вартість міграції. Тому, заздалегідь вивантажте дані про тарування або надішліть запит вашому поточному інтегратору (до речі наша команда по кожному транспортному засобу передає таблицю замовнику одразу після здійснення встановлення). 6.Перевірте, чи немає у вас заборгованості за обладнання або послуги. Не всі про це замислюються, але майже всі інтегратори моніторингу встановлюють паролі на GPS трекери. Це пов’язано не тільки з нашою фінансовою безпекою при несподіваній зміні інтегратора при наявності заборгованості, а й для неможливості неконтрольованої зміни налаштувань. Часто номер сім-карти, яка встановлюється у трекері, доступний в інтерфейсі, а знайти в інтернеті команди для віддаленої зміни налаштувань не є великою проблемою. Тому, оскільки ми несемо відповідальність за якість даних та надання послуг, ми блокуємо трекери від стороннього втручання. Коли наступає процес міграції, а трекери запаролені, ми звертаємось до виробника обладнання, а він, в свою чергу, до компанії-інтегратора, яка ці трекери у нього купляла - з питанням чи можна передати їх в управління новому інтегратору. Одним з небагатьох аргументів для відмови (крім особливих умов договору, наведених у пункті 2), є наявність заборгованості. Якщо її немає - то можна вважати, що перед вами “зелене світло” на продовження процесу міграції. 7.Будьте готові звикати до нового інтерфейсу. Всі прекрасно розуміють, що яким би не був інтерфейс нового продукту, він за кілька днів не замінить за зручністю той, з яким ваші співробітники працювали кілька років. Звичайно - ми проводимо навчання, звичайно - ми надаємо технічну підтримку, звичайно - ми прагнемо створити інтерфейс максимально зрозумілим. Але звичка - є звичка. Якщо бухгалтер Антоніна Феліксівна працювала 5 останніх років з однією системою і ледь до неї звикла (адже 1С версії 7 це “топ”), то вона хоч і не буде саботувати процес міграції, обов’язково це згадає під час чергового зведення інформації. Підсумовуючи всю інформацію, можна сказати, що хоч процес міграції і можна описати більш-менш єдиним алгоритмом, все одно в процесі виникають певні індивідуальні нюанси. Звичайно, це не найпростіший процес, проте цілком реальний. І, як показує практика цього року, все більше компаній готові пройти цей процес і перейти на Fleetix не дивлячись на можливі складності та додаткові витрати.